reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Daniela Mužíková

Daniela Mužíková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek na dlhšie vysvetľovanie, ale za všetko hovorí úryvok básne: "Zhliadol som zrkadlo sveta, zľakol sa a rýchlo daroval komusi voňavé kvety. Dal som ich do rúk úprimnému človeku, ..." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

"Problém? Kde?" Opýtal sa chlapík a dlaňami si chránil tvár

Daniela Mužíková

"Problém? Kde?" Opýtal sa chlapík a dlaňami si chránil tvár

Nádych, výdych a potom znova. Všetko po tme. Počuť iba ako sa pomalé hlboké dýchanie derie z hlienmi upchatých nozdier. Nádych, výdych. Zapraskanie postele, šuchot obliečok. Drevený rošt kvíli na raty, ako by držal dospelého pštrosa. Niečo z postele nahlas zafuní, odkašle, zamliaska, následne utíchne. Nádych, výdych.

  • 2. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 779x
  • 0
1984 a dilema prepychu menom sloboda

Daniela Mužíková

1984 a dilema prepychu menom sloboda

Na rozdiel od Orwela by som za našich čias už nemusela písať o veľkých bratoch, lebo ma ich dopad – hoci potenciálny (i keď to začína byť opäť otázne) – na životy okolo mňa zatiaľ neťaží. Na rozdiel od čias mojich starých rodičov ma – našťastie – neťaží ani všadeprítomné teplo ich pevných dlaní, zložených na pravom pleci, nech sa človek ocitol kdekoľvek.

  • 21. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 955x
  • 2
Otáznik

Daniela Mužíková

Otáznik

Liberté, egalité, fraternité - známe slová s glorifikovaným významom. Čo už je len slobodomyseľného na rovnostárstve neviem, ale to ani nie je predmetom mojej úvahy. Zaujíma ma skôr, čo na to my (a pod pojmom „my“ mám teraz na mysli všetkých, ktorí žijeme na Slovensku).

  • 1. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 775x
  • 3
Komentár: Predvolebné slepačenie po slovansky

Daniela Mužíková

Komentár: Predvolebné slepačenie po slovansky

Idem vlakom z Brna do Košíc a okolo sa mihá krajina. Ešte stále som na „českej strane“ a obklopujú ma moravské lesy. Počas môjho krátkeho výletu to však neboli len lesy rastúce v oboch republikách rovnako, ale aj ľudia, respektíve naše politické tiene s rovnakými koreňmi.

  • 9. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 019x
  • 5
Makadamové jadro

Daniela Mužíková

Makadamové jadro

U nás je po novom moderné, mať svoj vlastný „biznis“. Je v podstate úplne ukradnuté (a to tak kolegom ako konečným „spotrebiteľom“) o aký biznis vám vlastne ide a aké má dôsledky. Dôležité je, že nejaký ten kšeft, obchod, či obchodík vôbec máte. Ak si totiž dnes žiadne „podnikanie“ nerozbehnete, može sa vám stať, že vám niekto preberie know how a vy ste, ľudovo povedané, v háji zelenom a to doslova, pretože si viac v branži neškrtnete bez toho, aby ste boli označený za plagiátora, prípadne – v lepšom prípade, za zlodeja, či inak vychytralého papaláša.

  • 2. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 883x
  • 2
reklama
"Moje city dajte pokojne do tamtej krabice!" povedal smutný klaun

Daniela Mužíková

"Moje city dajte pokojne do tamtej krabice!" povedal smutný klaun

Občas ma až dojíma, ako sa ohavnosti a obyčajné sprosté činy zadúšajú do kategórie „fenomén“. Akoby nikomu z tvorcov týchto škatuliek ešte ich bolestivé hnáty nezahrabli do života a nezanechali tam krvavú stopu, ktorá síce časom zaschne a vznikne chrasta, no navždy ostane na pokožke jazva. Nijako sa s týmto stavom nedokážem vyrovnať a pálčivo ma okrem existencie fenoménov škrie aj otázka:

  • 6. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 994x
  • 2
Ohrada s opicami

Daniela Mužíková

Ohrada s opicami

Na otázku, prečo sa tento svet, resp. spoločnosť dostala do súčasného, groteskného stavu medzi lenivou letargiou a absurdnou hystériou som už počula mnoho odpovedí. Samozrejme, vrátane tých, ktoré nervóznu stránku veci, či jej plazivý protiklad nevidia.

  • 25. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 709x
  • 1
Je opozitum vždy v opozícií?

Daniela Mužíková

Je opozitum vždy v opozícií?

Dívam sa na prázdnu stranu s blikajúcim kurzorom a premýšľam, či ešte netreba ísť do kuchyne, dokončiť večeru. Ešte nie. Ale napriek tomu kurzor bliká, akoby ním autori programu chceli naznačiť človeku: „Tak už píš!" A mne to pripomína grotesknú situáciu:

  • 20. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 381x
  • 0
2012 (Alebo: Na koniec je to ešte ďaleko.)

Daniela Mužíková

2012 (Alebo: Na koniec je to ešte ďaleko.)

... Tak si to zhrňme! Ak by chcel nejaký zaujatý fanúšik apokalypsy vytvoriť štatistiku o možných, nemožných, ale predpovedaných, či inak sa sa blížiacich koncoch sveta, istotne by sa dnes mal kam obrátiť. Bez ohľadu na to, či by tento jedinec túžil po špeciálnych efektoch ako z filmu 2012, topiacich sa ľadovcoch, Nostradámoch a Sybilách, či po fatálnych dôsledkoch svetovej hospodárskej krízy. Každý zo spomínaných objektov záujmu je dnes bohužiaľ v nechutnej miere rozvláčaný po všetkých zákutiach našich jednoduchých životov... "Tak poďme na to - rezignujme!"

  • 19. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 355x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu